Overlijden oud burgemeester van Freiberg Konrad Heinze

In het amtsblatt van de stad Freiberg is het overlijden bekend gemaakt van de heer Konrad Heinze, oud Oberbürgermeester van de stad Freiberg tot 2001. De heer Heinze is op maandag 28 september 2020 op76 jarige leeftijd overleden. De heer Heinze was in 1990 de eerste vrij gekozen burgemeester in Freiberg. In het komende voorjaar zal ter ere van hem een herdenkingsdienst worden gehouden.

Fototentoonstelling Gekreuzte Blicke III
De derde fototentoonstelling "Gekreuzte Blicke III staat gepland van 12 april tot 21 mei 2021.
Gekreuzte Blicke gaat over fotomomenten van alle zustersteden van Freiberg waaronder Delft.
Deze tentoonstelling (de afsluittentoonstelling met een verzamelboek  o.a. met het fotowerk van de Delftse fotografen van FC’59) komt als alles een beetje voorspoedig loopt naar Delft.

Maak voordelig kennis met de Universiteitsstad Freiberg in Sachsen.

Aanbieding om de Zilverstad Freiberg  te bezoeken o.a. om zijn schitterende mineralenverzameling, zijn goed in takt gehouden laat middeleeuwse binnenstad en zijn Silbermannorgels te bewonderen. „Alles kommt vom Silber her“  Overnacht in een comfortabel hotel in het hartje van de oude binnenstad van Freiberg. Inclusief een  "Silber Card" met intree in  Terra Mineralia, Stad- en mijnbouwmuseum, de Dom St. Marien,  leen een audiogids voor een individuele stadstour en vele extra's.         Info: stichting Delft-Freiberg, tel. 015 - 256 4249 of www.freiberg-service.de/